11 Kasım 2009 Çarşamba

Protesto Güzeldir!


10 Kasım gazetelerini karıştırırken, Derya Baykal’dan anlamlı tişört diye bir başlık gördüm. Heyecanlanıp hemen tıkladım. Derya Baykal 10 Kasım’a ve Ata’ya saygı anlamında bir tişört giymiş. Çok ta güzel olmuş.
Kaç zamandır hayal ettiğim tişört protestosu ile ilgili bir gelişme sayılır bu.
Hayalim her gün milyonlarca insanın, nefeslerini tutarak izlediği canlı yayınlarda sunucuların veya konukların, topluma verilebilecek mesajları, esprili, etkili ve akılda kalıcı olacak şekilde üstlerine geçirmeleri.
CHP’lilerin mecliste pankart açmaları gibi bir şeyden sözetmiyorum hayır:)
Politik mesajlardan hele hiç sözetmiyorum.
Dünya, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik binlerce sorunla dolu. İnsanların bazı konularda, toplumda fikir önderliği yapan kimselerce bilgilendirilmeleri, okullarda öğretilenlerden daha etkili olur hissindeyim.
Siz istediğiniz kadar el ilanı dağıtın, afişler asın oraya buraya, Seda Sayan’ın elini beline koyarak “Hanımlar, bundan sonra daha az naylon poşet kullanıyoruz” demesi kadar etkiniz olmaz!
Okan Bayülgen’in harika siyah takımlarından vazgeçip, örneğin, “Eğitim, her çocuğun hakkıdır!” yazan bir tişört giymesi bence çok anlamlı olur.
En sevdiğim yöneticilerden biri olan Sn. Akın Öngör’ün her programa (ki çok sevilen bir konuk kendisi) yönettiği derneğin protesto tişörtleriyle çıkmasını ben çok sempatik ve etkili bulurdum doğrusu.
Eda Taşpınar’ı ele alalım. Her giydiği konu olduğu için bunu da yapsa günlerce okuruz gazetelerde... Öylesine ilgi çeken ve güzel bir kadın, hakkıyla taşır mesajları topluma... Herhalde onun da protesto etmek isteyeceği bir şey vardır. Kadıncağız ördek tüyünden elbise süsü yaptı, ortalık yıkıldı, anımsayın.
Ben Başbakan olsam, iletişimcilerimden bunu mutlaka isterdim. Bana günlük kıyafet olarak giyebileceğim, şu şu şu mesajları taşıyan tişört’ler hazırlatın derdim.
Protesto edilecek çok şey var.
Temiz enerji, su tasarrufu, eğitim, insan hakları, hayvan hakları, çevre ile ilgili bir sürü dert, çeşitli sağlık kampanyaları neler neler bulunur.
Milyonlarca insana görünür olmayı başarsaydım eğer bunu yapardım.
Çünkü hayatın bir parça protesto ve bir şeyleri değiştirme cesareti ile daha lezzetli bir şey olacağına inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder