6 Kasım 2009 Cuma

GDO yeni bir şey mi?

Facebook’ta GDO ya karşıyım, GDO’lu ürünler ülkeye sokulmasın gibi üstüste mesaj ve grup davetleri alınca merak ettim bu GDO ne acaba diye... Genetik değişikliğe uğramış’ın kısaltması imiş GDO.
E ne oldu da şimdi biz buna aniden karşı çıkmaya başladık? GDO yeni bir şey mi? Yoksa biz mi yeni duyduk? Köşe yazılarını okudum, ekşi sözlüğe baktım, sosyal medya araçlarında insanların yazdıklarını okudum, haberleri dinledim ve karar verdim. Biz gerçekten toplum olarak kafayı oynatmışız! Cinnet geçiriyoruz!
Hanımlar beyler biz bu konuda bu kadar duyarlıydık da, niye bu ülke tarım ülkesidir muzunu bile ithal etmesi olacak iş midir, niye biz buğday ithal ediyoruz, niye binlercesi ‘Süper”market raflarına dizili, yanar döner ambalajlı ne idüğü belirsiz ürüne gözümüz düşüyor, niye biz şarap reyonuna girince Şili şarabı sorar olduk gibilerinden tartışmaları bundan yıllar önce başlatmadık? GDO’yu tartıştığımız kadar bunları tartışsaydık, şimdi ne GDO kalırdı ne de tehlikesi?
GDO bize ne yapar sonra?
Bizi kanser mi yapar?
Yapmayın allasen! Etrafınızda hatta günde bilmem kaç kere kulağınızda zaten sizin kanserojen alet edevat sinyal vb... gelişim emaresi... Ne yedik ne içtik son 20 yıldır biz belli bile değil!
Karabiberi tane olarak almaya başlayalı çok oldu ama bu arada kimbilir ne kadar toz toprak yedik? Kiremit tozu karışmış toz kırmızı biber?
Ben Tekirdağ’ın Saray İlçesi’nin Güngörmez Köyü’nde yaşıyorum.
Bizim köylü bundan yıllar önce kendini öldürtmek için köye GSM anteni taktırmış. Sonra öteki operatörde gelmiş yanına kurulmuş. Köyün camii, bu iki antenin yanında zavallı kalıyor.
Bizim köylü ektikleri 10 kök domatesi danaburnu denilen terminatör böcekten korumak için, fidelerin dibine yıllardır zehiri boca ediyor. Hem böcek zehirleniyor, hem de kendileri... Zehir zaten ekmek gibi bakkalda satılıyor, pazarda satılıyor.
Bizim köylü, bahçesine ekeceğine domatesi uğraşamıyorum diye pazardan alıyor. Yumurta var mı diye sorarsan, o da biliyor durumun komikliğini, “yok be kızım biz memur olduk artık, yumurtayı bakkaldan alıyoruz” diyor basıyor kahkahayı!
Bizim köylüye “Abla, biz zehir istemiyoruz bu bahçede!” diyorsun, kızıyor sana bariz bir biçimde...
Siz kentte GDO’dan sözediyorsunuz, benim gülesim geliyor.
Bizim genetiğimizle ne zaman oynandı anımsıyor musunuz?
Bizim genetiğimizin ne menem bir şey olduğunu anımsıyor musunuz?
Herkes genetik diyor benim gülesim geliyor burda köylüye bakıp bakıp!

1 yorum:

  1. Katılıyorum, benim karşı olduğum şey aslında GDO'lar değil, isteyen GDO alsın isteyen almasın ama, neden tüm dünyada bu tür bir uygulama yapıldığında "paketin üzerinde mutlaka GRO içerir yazması gerekir" diye bir kanun varken bizde tam tersi "GDO içerir yazmak yasaktır" diye kanun çıkıyor???

    YanıtlaSil